Máte problém s prihlásením? Kliknite na tlačidlo Pomocník.

Tričko VKL

Koliba pod Šiprúňom

2024

MAPA TRASA

Menšia útulňa stojí na mieste starého salaša pod Vyšným Šiprúnskym sedlom vo Veľkej Fatre na liptovskom hrebeni neďaleko Malinného brda nad Ružomberkom. Pojme asi desať ľudí a neodporúčame s ňou rátať v zime, pretože nemá vykurovacie teleso.

Na mieste starého salaša pod Vyšným Šiprúnskym sedlom, ktorý vyhorel približne v roku 2004, postavilo OZ Sloboda pohybu útulňu – tradičný zrub v rámci obnovy pôvodnej koliby.

Koliba stojí v závere Čutkovskej doliny, 150 m pod Vyšným Šiprúnskym sedlom. Je teda kúsok pod značkovanými chodníkmi, ale dá sa povedať, že sa tu križujú trasy: červená Podsuchá – Černová a zelená Ružomberok – Smrekovica. Útulňa nahrádza prakticky nepoužiteľný zrub pod Šiprúňom, navyše toto je univerzálnejšia poloha. Slúži hrebeňovkárom Veľkej Fatry, ktorí buď vychádzajú z Ružomberka, Černovej, alebo Vlkolínca, prípadne ako nocľah pre tých, ktorých v smere od Smrekovice prikvačí noc. Z Ružomberka sem trvá výstup 3,5 až 4 hodiny. (zdroj)

Komentáre

49.0312, 19.2260

Mapa a odporúčané trasy

Trasa #1: 10 km, 778 m, vhodné pre horský bicykel

Z Hrabova po značenej cyklotrase smerom na Ružomberskú kalváriu, potom na smerom na vlkolínske lúky okolo mini Zoo Sidorovo. Tu začína tá zaábavnejšia časť. Ďalej pokračujte po cuklotrase smerom na Vyšné Šiprúňske sedlo. Za rozcestníkom Pod Vtáčnikom sa po približne 500 metroch odpojte vpravo z cyklotrasy a pokračujte po vyjazdenej ceste mierne dole a potom hore ku kolibe.
ZOBRAZIŤ NA MAPE STIAHNUŤ GPX

Trasa #2: 16 km, 1029 m, vhodné pre horský bicykel

Z Podsuchej smerom na Smrekovicu, to známe krásne asfaltové stúpanie. Potom po značenej cyklotrase po hrebeni až na Jánošíkovú kolkáreň, potom na nižné Šiprúňske sedlo. Pokračujte ďalej popod Závrat na Šiprúni až ku križovatke so zelenou turistickou značkou. Tu sa odpojte prudko vľavo na vyjazdenú neznačenú cestičku vyjazdenú v tráve smerom dole a potom hore ku kolibe.