Máte problém s prihlásením? Kliknite na tlačidlo Pomocník.

Tričko VKL

Bencúrova veža

2023

MAPA TRASA

Drevená rozhľadňa Ostredok alebo Bencúrova veža sa v Demänovskej Doline týči už od roku 2008, po dekáde však musela byť strhnutá. Na starých základoch bola postavená nová vyhladková veža miestnymi obyvateľmi, iniciátor výstavby bol horský záchranár Roman Bencúr. Po jeho tragickom úmrtí v roku 2019 sa obec rozhodla rozhľadňu na jeho počesť premenovať na Bencúrovu vežu. K rozhľadni vedie žltá turistická značka od parkoviska pri Bielej Púti v stredisku Jasná – Nízke Tatry, trvá približne 10 minút. Drevená stavba má dve poschodia, výšku približne 7 metrov, ponúka krásny výhľad na Nízke Tatry vrátane ich najvyššieho vrchu Ďumbiera, ale aj na Chopok či horolezeckú oblasť Machnatô.

Komentáre

48.9754, 19.5850

Mapa a odporúčané trasy

Trasa #1: 6 km, 372 m, vhodné pre horský bicykel

Od hotelu Repiská po asfaltovej ceste, ktorá kopíruje modrú turistickú značku. Keď sa modrá značka začne zužovať treba odbočiť vpravo a pokračovať po zvážnici, ktorá vedie až nad Mikulášsku chatu. Tu treba prejsť cez potok. Je tu mostík. Od mostíka dole okolo Mikulášaskej chaty až k Bielej púti. Od Bielej púte vľavo donkrátkeho strmého kopca smerom na Ostredok až k veži.
ZOBRAZIŤ NA MAPE STIAHNUŤ GPX

Trasa #2: 5 km, 350 m, vhodné pre trekingkový bicykel

Demänovskou dolinou po asfaltovej ceste až ku Bielej Púti, odtiaľ do krátkeho strmého kopca smetom na Ostredok.